Wed November 22, 2017   |   چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها  |  مناقصات و مزایدات
رضا عسکري
سرپرست سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات
     مناقصه، مزایده، فراخوان
شناسايي پيمانکاران واجد شرایط در زمينه ممیزی املاک تجاری
شناسايي پيمانکاران در زمينه عمليات برداشت مختصات دقيق ابعاد و عوارض سطح معابر شهر همدان
تامين نيروي انساني قسمتی از پروژه جی آی اس و تنظیف ساختمان اداری سازمان
بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩۵/١٢/١١ تعداد بازدیـد : ١٩٨   بازگشت
 
 
 


شهردار همدان: افزایش بهره وری از اهداف تحقق شهر الکترونیک


مهدی مجیدی؛ شهروندان با پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی، از تخفیف 10 درصدی برخوردار شوند

 

 

شهردار همدان: افزایش بهره وری از اهداف تحقق شهر الکترونیک

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری همدان  : 
شهردار همدان، تحقق شهر الکترونیک را به منزله ایجاد مدینه فاضله دانست و گفت: سالم سازی، حذف مراجعات حضوری و افزایش بهره وری از اهداف تحقق شهر الکترونیک است.

شهردار همدان در جلسه هماهنگی خدمات الکترونیک شهرداری همدان که با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران مناطق و نواحی برگزار شد، با اشاره به پیشرفتهای علمی، تکنیکی و ایدهپردازیها در سطح مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: باید برای پرداخت الکترونیکی عوارض در جامعه فرهنگسازی شود.

سیدمصطفی رسولی با تأکید بر اینکه موضوع بهای خدمات و عوارض نوسازی از مصوبات مجلس شورای اسلامی و ابلاغیههای هیأت دولت است، عنوان کرد: با توجه به کاهش منابع درآمدی پایدار شهرداری، توجه به تحقق عوارض به ویژه عوارض نوسازی و کسب و پیشه الزامی است.

رسولی همچنین عنوان کرد: در شرایط فعلی مسؤولان نواحی نیز موظف هستند در حوزه درآمدزایی با قاطعیت ورود پیدا کنند و البته در این رابطه توجه به فرهنگسازی دارای اهمیت است.

*مجیدی: شهروندان با پرداخت الکترونیک عوارض نوسازی از تخفیف 10 درصدی برخوردار شوند

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات و معاون اداری و مالی شهرداری همدان با اشاره به اینکه طی سال گذشته، در راستای هوشمندسازی شهر و تحقق شهر هوشمند گامهای مؤثری در مجموعه مدیریت شهری برداشته شد، گفت: در ابتدای امسال با افتتاح سامانه پرداخت عوارض خودرو وصول جرایم 24 درصدی سالیانه که مدتها مغفول مانده بود امکانپذیر شد.

مهدی مجیدی ادامه داد: با الکترونیک شدن پرداخت عوارض خودرو، کاهش حجم مراجعات حضوری، رفع سوءاستفادههای پیشین و کاهش ترافیکهای درونشهری اتفاق افتاد.

وی توضیح داد: در حال حاضر در زمینه پرداخت عوارض خودرو، علاوه بر 37 دفتر پیشخوان دولتی، دسترسی اینترنتی نیز امکانپذیر شده که بر این اساس شهروندان میتوانند با مراجعه به وبگاه www.hamedan.ir، عوارض خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

مجیدی بیان کرد: از مزیتهای استفاده از خدمات الکترونیک میتوان به حذف مراجعات حضوری، کاهش ترافیک درونشهری و تسهیل و تسریع پرداخت اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت عوارض نوسازی از طریق درگاه اینترنتی ایجاد شده گفت: در این رابطه شهروندان میتوانند با پرداخت الکترونیک از تخفیف 10 درصدی در عوارض برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: این نوع تخفیف تنها ویژه شهروندانی است که به شیوه الکترونیک به پرداخت عوارض مبادرت کنند.

وی با تأکید بر تجهیز نواحی مختلف شهرداری به اینترنت، خاطرنشان کرد: مسؤولان نواحی میتوانند با شناسایی محلهای عمومی مجهز به زیرساختهای اینترنتی، مانند کافینتها و معرفی اینگونه فضاها به شهروندان در ترغیب و تشویق افراد به پرداخت الکترونیک عوارض اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات از طریق توزیع بروشور، تراکت، نصب بنر و رسانه ملی در حال پیگیری است، عنوان کرد: از آنجا که در حوزه پرداخت عوارض نوسازی مشارکت شهروندان در حدود 9 تا 10 درصد است، استفاده از تبلیغات محیطی و رسانهای میتواند اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: در همین راستا از تاریخ سیزدهم اسفندماه به مدت یک هفته، شبکه استانی همدان، پیش از خبر 22:30 نماهنگ تبلیغاتی مرتبط با پرداخت الکترونیک عوارض را پخش خواهد کرد که این اقدام موجی از استقبال مردمی را به راه خواهد انداخت.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات و معاون اداری مالی شهرداری همدان همچنین اعلام کرد: تاکنون در سطح منطقه یک شهرداری، 3 هزار و 153 فیش توزیع و در منطقه دو، 28 هزار و 100 فیش صادر شده که از این تعداد 17 هزار مورد توزیع شده است.

وی افزود: در منطقه سه و چهار نیز به ترتیب 14 هزار و 661 فیش توزیع شده که در مجموع در مناطق چهارگانه شهرداری 65 هزار و 502 فیش صادر و 42 هزار و 617 فیش توزیع شده است.

وی بیان کرد: تا امروز مجموع پرداختهای الکترونیک در مناطق چهارگانه به ترتیب 71، 242، 66 و 51 نفر بوده که انتظار میرود با آگاهسازی مردم از طریق اطلاعرسانی، شمار اینگونه پرداختها افزایش یابد.

مهدی مجیدی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند پرداخت عوارض در ارائه خدمات به شهروندان بسیار اثرگذار است و شهروندانی که به صورت الکترونیک نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند از تخفیفات در نظر گرفته شده نیز بهرهمند خواهند شد.

وی همچنین به ورود هرچه جدیتر مدیران مناطق و نواحی در راستای ایجاد زمینههای مشارکت شهروندان در پرداخت الکترونیک عوارض تأکید کرد.

مجیدی خاطرنشان کرد: باید از پیوستهای فرهنگی برای فرهنگسازی در پرداخت الکترونیک عوارض استفاده کرد و در این راستا مدیران نواحی میتوانند با بهرهگیری از ظرفیت فرهنگسراها، مدرسهها و مساجد زمینه را برای تشویق بیشتر شهروندان به پرداخت الکترونیک فراهم آورند.

وی یادآور شد: میزان اثرگذاری مدیران نواحی و مناطق در ترغیب و تشویق شهروندان به پرداخت عوارض به ویژه پرداخت الکترونیک، در پایان کار مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مدیران نمونه تشویق میشوند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به گامهای بلند برداشته شده در راستای تحقق شهر الکترونیک گفت: اقدامات انجام شده به معنای آغاز راهی پرفایده و اثرگذار است.

امیر فتحیاننسب افزود: در این رابطه، هدف تشویق مردم به بهرهگیری از خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری است که نباید این هدف بزرگ در لابهلای سایر اهداف گم شود.

وی تصریح کرد: با گسترش پرداختهای الکترونیک و کاهش حجم مراجعات حضوری، انرژی مجموعه فعالان مدیریت شهری در دیگر موارد توسعهای و خدماتی صرف خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم توجه معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری در راستای فرهنگسازی در این حوزه تأکید کرد.

معاون سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان هم با بیان اینکه با توجه به کاهش درآمدهای پایدار و کوشش مدیریت شهری، لزوم توجه هرچه جدیتر به اینگونه درآمدها بیش از پیش احساس میشود، گفت: از آنجا که پرداخت عوارض نوسازی در تحقق درآمدهای پایدار مدیریت شهری اثرگذار است، راهاندازی درگاههای اینترنتی به منظور تسهیل و تسریع پرداخت مورد توجه قرار گرفت.

جواد مختاری افزود: خوشبختانه در این زمینه، رؤسای نوسازی مناطق چهارگانه شهرداری، ارتباط خوبی را با سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری برقرار کردند.

وی همچنین بیان کرد: در راستای تشویق مردم به پرداخت عوارض به صورت الکترونیک، بنرهایی طراحی شده که در صورت درخواست مدیران مناطق و نواحی این بنرها به منظور نصب در شهر، در اختیار قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه آموزش شهروندی معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان هم با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای آموزش شهروندان گفت: تشویق به پرداخت عوارض، نیازمند نوشته شدن پیوستهای اجتماعی است.

روحالله وجدی بیان کرد: مردم باید بدانند که در قبال پرداخت عوارض به شهرداری چه خدماتی را از سوی مدیریت شهری دریافت میکنند که این امر نیازمند توجه به پیوستهای فرهنگی و اجتماعی است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه پیامکی توسط اداره آموزش شهروندی شهرداری همدان در راستای ترغیب مردم به پرداخت عوارض در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مسابقه در دو مرحله از سوی مدیریت شهری برگزار میشود که در مرحله نخست با طرح سؤالی، حساسسازی در شهروندان اتفاق میافتد و پس از آن در مرحله بعد، شفافسازی مورد توجه قرار میگیرد.

 
     
 
 
 
 
 
 
 
© 2010 - 2017  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١۶ کاربران آنلاین :
۹۰,۶۵۹ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
فناوری اطلاعات شهرداری تهران
فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان
فناوری اطلاعات شهرداری تبریز
فناوری اطلاعات شهرداری مشهد
 
لینک های مرتبط
شورای اسلامی شهر همدان
شهرداری همدان
معاونت اداری و مالی
معاونت برنامه ریزی و توسعه
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
آموزش شهروندی
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان